បើ​យើង​មិន​គិត​អំពី​ជំនាញ​ឯកទេស​ទេ ការទំនាក់ទំនង​គឺជា​ផ្នែក​មួយ​យ៉ាង​សំខាន់​នៃ​ជីវិត​ប្រចាំថ្ងៃ​របស់​អ្នក​។ ដើម្បី​កំណត់​ថា​ជំនាញ​ខាង​ទំនាក់ទំនង​របស់​អ្នក​ល្អ មានន័យ​ថា​អ្នក​អាច​និយាយ​ពន្យល់​ដល់​អ្នក​ទិញ​កំពុងតែ​ខឹង​អោយ​ស្ងប់​អារម្មណ៍ឡើ​វិញ​បាន​ជាមួយនឹង​ការណែនាំ​របស់​បុគ្គលិក​ក្រោមបង្គាប់​។

កាលណា​មាន​ទំនាក់ទំនង​ល្អ អ្នក​នឹង​អាច​ប្រើ​សម្តី ក៏​ដូចជា​គំនិត​ផ្តល់​អោយ​គេ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា និង​ជំនួប​ផ្សេងៗ​បាន​។ ផ្ទុយទៅវិញ​បើ​ទំនាក់ទំនង​មិនល្អ​ហើយ អ្នកនឹង​គ្មាន​ពាក្យ​អ្វី​ត្រូវ​និយាយ​គ្នា​ទៀត​ឡើយ​ទោះ​បី​ជា​រឿង​នោះ​មាន​ជាប់​ទាក់ទង​គ្នា​ទាំងអស់​ក៏​ដោយ​។​

 ចូរ​យល់​ថា ការទំនាក់ទំនង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​មួយ​ពិតប្រាកដ​ត្រូវតែ​មាន​មនុស្ស​ចូលរួម​និយាយ​គ្នា​លើសពី​ពីរ​នាក់​ឡើងទៅ​។ ការទំនាក់ទំនង​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ទាមទារ​អោយមាន គម្រោង​, ការ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​, និង​ការពិចារណា​ទៅលើ​អ្វី​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ ដូច្នេះ​មិន​ថា​អ្នក​ត្រូវ​ការនិយាយ​ជាមួយ​ប្តីរ ឬ​ប្រពន្ធ​, ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ជាមួយ​មិត្តភក្តិ ឬ​មុខ​ជំនួយ​ធំដុំ​ឡើយ ខាងក្រោម​នេះ​គឺ​ជា​មធ្យោយបាយ​ខ្លះៗ​ដើម្បី​បន្ថែម​គ្រឿង និង​សមិទ្ធិផល​ដល់​ការសន្ទនា​របស់​អ្នក​។​

 ១, គិត​មុន​និយាយ​

​ចូរ​យល់​ថា​តើ​ខ្លួន​អ្នក​ចង់​បាន​អ្វី និង​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ស្វែងរក​គោលដៅ​មួយ​នោះ​អោយបាន​លឿន​។ ការ​ដែល​ធ្វើ​ដូច្នេះ ទំនងជា​អាច​ធ្វើអោយ​អ្នក​កំពុងតែ​ត្រង់ត្រាប់​ស្តាប់​ចាំ​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​និយាយ​បាន​។ ចូរ​យល់​ថា​ហេតុអ្វី​បាន​ជា​អ្នក​កំពុងតែ​និយាយ​សន្ទនា​ជាមួយ​គេ ហើយ​តើ​អ្នក​ចង់បាន​អ្វី​ពី​វា​មុនពេល​ចាប់ផ្តើម​និយាយ​។ បើសិនជា​អាច ចូរ​អោយ​នរណា​ម្នាក់​ផ្សេង​ទៀត​យល់​អំពី​ប្រធានបទ​នៃ​ការសន្ទនា​នោះ​អោយបាន​ច្បាស់លាស់ ចាំ​និយាយ​ជា​ចេញមក​។​

 ២, ឈប់​និយាយ ហើយ​ស្តាប់​គេ​វិញ​

​មធ្យោបាយ​ដ៏​ល្អ​បំផុត​ដើម្បី​ក្លាយជា​អ្នក​ទំនាក់ទំនង​ដ៏​ល្អ​ម្នាក់​គឺ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​អោយ​ក្លាយខ្លួន​ជា​អ្នក​ស្តាប់​គេ​និយាយ​ដ៏​ល្អ​ម្នាក់​សិន​។ ចូរ​យល់​ថា​ការសន្ទនា​របស់​អ្នក​ប្រៀប​ដូចជា​ការប្រកួត​វា​យតេនី​ស​អញ្ជឹង ដោយ​ម្នាក់ៗ​ត្រូវ​រាប់​រង​នូវ​ការ​វាយ​ចេញ និង​វាយ​ចូល ឬ​ការ​ស្តាប់ និង​ការនិយាយ​។ ដល់​ពេល​ស្តាប់​គេ​និយាយ​គ្រាន់តែ​ធ្វើ​ខ្លួន​អោយ​គេ​ដឹងថា​យើង​កំពុងតែ​ស្តាប់​ទៅ​បាន​ហើយ តែ​មិន​ត្រូវ​គិត​អំពី​អ្វី​ដែល​អ្នក​នឹងត្រូវ​និយាយ​បន្ត ឬ​ភ្លេច​និយាយ​អ្វី​មួយ​ដែល​សំខាន់​ឡើយ​។ នៅ​ពេល​អ្នក​បាន​ក្លាយជា​មនុស្ស​ស្តាប់​គេ​និយាយ​យ៉ាង​សកម្ម​ហើយ វា​នឹង​បង្ហាញ​អោយ​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត​យល់​ថា អ្នក​បាន​អោយ​តម្លៃ​នូវ​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​និយាយ​។​

 ៣, សួរ​សំណួរ​

​ដើម្បី​បង្កើន​អោយ​មាន​ប្រតិកម្ម​ជាមួយគ្នា​កាន់តែ​ច្រើន​បំផុត​នោះ ចូរ​ស្វែងរក​ថា​តើ​អ្វី​ទៅ​ដែល​ពួក​គេ​ចង់បាន​។ មិន​ត្រូវ​សុំ​អោយ​គេ​ឆ្លើយ​ថា “​បាទ​/​ចា​ស​” ឬ “​ទេ​”​ឡើយ ប៉ុន្តែ​គួរតែ​សុំ​អោយ​គេ​សួរ​ជា​សំណួ​របើក​ដើម្បី​អាច​ទទួលបាន​នូវ​ចម្លើយ​ចេញពី​ការគិត និង​អារម្មណ៍​របស់​គេ​បាន​។ បើសិន​ជា​អ្នក​មិន​ច្បាស់​នូវ​ចំនុច​ណាមួយ ពួកគេ​និង​ព្យាយាម​ពន្យា​ល់វា​កាន់តែ​ច្បាស់​ដល់​អ្នក​បន្ថែ​ម​ទៀត​។ បន្ទាប់មក ចូរ​ស្តើរ​សុំ​អោយ​ការនិយាយ​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​បានលឺ និង​សួរ​ពួកគេ​ម្តងទៀត​ដើម្បី​បញ្ជាក់​ថា​អ្នក​ទទួលបាន​ចម្លើយ​ត្រឹមត្រូវ​។​

  ៤, រំពឹង​ថា​មាន​អ្វី​មិន​ពេញចិត្ត​ទុក​មុន

ចូរ​ប្រមែប្រមូល​ប្រតិកម្ម​ទាំងឡាយ​របស់​អ្នក​ទុក​ម្តុំ​អោយ​នៅ​ស្ងាត់ស្ងៀម​, ប្រកបដោយ​សន្តិភាព និង​មិន​ពេញចិត្ត​តិចតួច​បាន​ហើយ​។ កុំ​ភ្លេច​បិទ​សម្លេង​ទូរស័ព្ទ ឬ​បិទ​តែម្តង​ដើម្បី​កុំអោយ​មាន​ការរំខាន​។ បើសិនជា​មាន​ការសន្ទនា ឬ​ហេតុការណ៍​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​កំពុងតែ​កើតមាន​ក្នុង​បន្ទប់​តែមួយ ចូរ​កុំ​ខ្វល់​អំពី​រឿង​នោះ​អី​។ តែ​បើសិនជា​មិន​អាច​ចៀសវាង​ការរំខាន​នោះបាន ចូរ​ទៅ​បញ្ចប់​វា​អោយ​លឿន​តាមតែ​អាច​ធ្វើទៅបាន​។ បើសិន​ជា​អ្នក​ត្រូវតែ​បញ្ចប់​ការសន្ទនា​ដោយសារតែ​មិន​បាន​គិត​ទុក​មុន ចូរ​រៀប​ផែនការ​ជួប​គ្នា​ម្តង​ទៀត​នៅពេល​ក្រោយ​ក៏​បាន​ដែរ​។​


 ៥, ចូរ​យកចិត្តទុកដាក់​ចំពោះ​សម្លេង និង​ការនិយាយ​របស់​អ្នក​

​សម្លេង​ដែល​អ្នក​និយាយ​អ្នក​ស្តាប់​ដឹង​អំពីរ​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​បាន​ខ្លីៗ​តែ​ច្បាស់លាស់​។ បើសិន​ជា​អ្នក​ចង់​បង្ហាញ​នូវ​ការគោរព ឬ​ការស្រលាញ់ ចូរ​ធ្វើយ៉ាងណា​អោយ​សម្លេង​ដែល​អ្នក​និយាយ​នោះ​ទន់​ល្អ​។ បើសិនជា​ដឹង​ខ្លួន​ថា​ជា​មនុស្ស​មិន​អាច​អត់ធ្មត់​បាន ឬ​ចូល​ចិត្ត​ខឹង​នៅពេល​សន្ទនា ចូរ​និយាយ​អោយ​ខ្លួន​ឯង​ស្តាប់​សិន​ដើម្បី​អោយ​ប្រាកដ​ថា​សម្លេង​របស់​អ្នក​មិន​អាច​ធ្វើអោយ​កើត​ជា​អារម្មណ៍​បែប​នោះទេ​។ តែ​បើសិនជា​ការ​សន្ទនា​គ្នា​ចាប់ផ្តើម​ចូល​ដល់​ការឈ្លោះប្រកែក​គ្នា​ហើយ ចូរ​ធ្វើយ៉ាងណា​បន្ថយ​សម្លេងរ​បស់​អ្នក​ទៅ ព្រោះ​នោះ​ដៃគូរ​និយាយ​ម្ខាង​នឹង​ក៏​នឹង​ធ្វើ​ទៅ​តាម​អ្នក​ដែរ​។ សរុប​មក​ចូរ​ធ្វើយ៉ាងណា​គ្រប់គ្រង​សម្លេង​របស់​អ្នក​បាន​។​


 ៦, ទទួលយក​ការ​មិន​យល់ព្រម​ដោយ​ភាពប៉ិនប្រសព្វ​

​វា​មិនមែន​ជា​ការពិត​ទេ​ត្រង់​យល់ថា មនុស្ស​គ្រប់រូប​នឹង​តែងតែ​ធ្វើ​ទៅ​តាម​អ្វី​ដែល​អ្នក​សុំ​អោយ​គេ​ធ្វើ​ឡើយ​។ ការ​មិន​យល់ព្រម​គឺជា​រឿង​មួយ​ដែល​មិន​អាច​ចៀសវាង​បានឡើយ​។ ប៉ុន្តែ​តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អ្វី​បាន​ខ្លះ​ទៅ​នៅ​ពេល​មនុស្ស​ម្នាក់​មិន​យល់ព្រម​នឹង​អ្នក​បែបនេះ​? ចូរ​ប្រាកដថា អ្នក​យល់​ដឹង​ច្បាស់​អំពី​បញ្ហា​នោះ ហើយ​ចោទ​ជា​សំនួរ​ដើម្បី​សួរ​។ ចូរ​ធ្វើ​អារម្មណ៍​អោយ​ស្ងប់ ហើយ​គិត​ថា ការ​មិន​យល់ព្រម​ដូចគ្នា​នឹង​គំនិត​ផ្ទុយ​គ្នា​មួយ មិនមែន​ជា​ការ​មិន​ចង់​ធ្វើ​របស់​បុគ្គល​នោះ​ទេ​។ អ្នក​អាច​យល់​អំពី​ហេតុ​ផ​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៀត​ដោយ​មិនបាច់​យល់​ស្រប​ជាមួយ​រឿង​នោះ​ដែរ​។ ចូរ​ចាំ​ថា មនុស្ស​គ្រប់គ្នា​មាន​ជម្រើស​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ​រៀងៗ​ខ្លួន ដូច្នេះ​ចូរ​ទទួលយក​វា​ទៅ​។ បើសិន​ជា​គំនិត​ផ្ទុយ​គ្នា​តិចតួច​តែ ចូរ​ធ្វើការ​សម្របសម្រួល​វា​ចេញទៅ​។ តែបើ​ការ​មិន​យល់ព្រម​នោះ​គឺជា​បញ្ហា​ធំដុំ អ្នក​ប្រហែល​ជា​បញ្ចប់​ការសន្ទនា​គ្នា ឬ​មាន​មាន​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​ផង​ក៏​មិនដឹង​។​

 
៧, បើកចំហរ​នូវ​គំនិត​ថ្មីៗ​

​មិន​ត្រូវ​សន្មត់​ថា​អ្នក​យល់​អ្វីៗ​ទាំងអស់​អំពី​ប្រធានបទ​ដែល​ដាក់​មក និង​មិន​ទទួល​គំនិត​ពី​អ្នក​ដទៃ​ឡើយ​។ ជំនួស​មកវិញ ចូរ​បន្ធូរ​អារម្មណ៍ និង​ចំណាយ​ពេលវេលា​ទទួលយក​គំនិត​សំខាន់ៗ​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៀត​វិញ​ទើប​ជា​ការសំខាន់​។ ចូរ​ស្តាប់​ដោយ​យកចិត្តទុកដាក់ និង​ពិចារណា​ទៅលើ​គំនិត​ថ្មី​ដែល​បានដាក់​មក​។ ប្រសិនបើ​អ្នក​ដឹងថា​មាន​នរណា​ម្នាក់​យល់ដឹង​ច្រើន​អំពី​ប្រធានបទ​នោះ​ច្រើន​ជាង ចូរ​កុំ​ខ្លាច​ស្នើរ​អោយ​គេ​និយាយ​ដើម្បី​ទទួលបាន​ចំណេះដឹង​ថ្មី​បន្ថែមទៀត ព្រមទាំង​ជម្រុញ​ដល់​ការស្វែងយល់ ឬ​ផ្លាស់ប្តូរ​គំនិត​។​

 ៨, កត់​ចំណាំទុក​

​ការ​កាត់​ត្រា​នូវ​គំនិត​ថ្មីៗ គឺ​ជ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​វា​។ នៅ​ពេល​អ្នក​ជួប​នរណាម្នាក់​ជា​លើកដំបូង ចូរ​ចំនាយពេល​តិចតួច​ដើម្បី​សរសេរ​ទុក​ព័ត៌មាន​អំពី​ម្នាក់​នោះ និង​ការសន្ទនា​របស់​អ្នក​ទាំង​ពីរ​។ ចូរ​ប្រាកដថា អ្នក​បាន​ប្រកប​ឈ្មោះ និង​ការបញ្ចេញ​សូរ​សម្លេង​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។ អ្នកខ្លះ​ក៏​ពុំ​ចាំបាច់​កត់​អ្វី​ទុក​ដែរ​បើ​សិន​ជា​អ្នក​អាច​ហៅ​ឈ្មោះ​របស់​គេ​បាន​ត្រូវ​ហើយ ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​នឹង​ជួយ​បញ្ជាក់​អ្នក​អោយបាន​កាន់តែ​ច្បាស់​បើសិន​ជា​អ្នក​និយាយ​មិន​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។​

 
៩, រៀន​មើល​ភាសា​កាយវិការ​

​ការសិក្សា​បង្ហាញ​អោយដឹងថា ៩៣​ភាគរយ​នៃ​ការទំនាក់ទំនង​គ្នា​មិនមែន​ជា​ការ​និយាយ​ឡើយ​។ ចូរ​ប្រាកដថា អ្នក​បាន​ផ្តល់​ក្រ​ខ្សែ​ភ្នែក​យ៉ាង​ល្អ​ជាមួយ​គេ និង​រក្សា​ឥរិយាបទ​បានល្អ​។ បើសិន​ជា​អ្នក​ចង់​អោយ​នរណា​ម្នាក់​ដឹង​ថា​អ្នក​យល់ព្រម​ជា​មួយ​ពួកគេ​ហើយ មិន​ត្រូវ​អង្គុយ​អោបដៃ​, គង​ទាក់​ខ្លា ឬ​បែរមុខ​ចេញ​ពី​ពួកគេ​ឡើយ​។ តែ​ចូរ​ព្យាយាម​ផ្តល់​ចម្លើយ​ត្រឹមត្រូវ​តាមរយៈ​កាយវិកា​របស់​អ្នក​ដើម្បី​បញ្ជាក់​អំពី​ការយល់ព្រម​ដ៏​ស្ងៀមស្ងាត់​។ ចូរ​ប្រាកដថា អ្វី​ដែល​អ្នក​និយាយ និង​ភាសា​កាយវិការ​របស់​អ្នក​ស៊ីគ្នា​។ តែ​បើសិនជា​មាន​ភាពខុស​គ្នា​វិញ គេ​ច្រើន​តែ​យល់ថា អ្វី​ដែល​អ្នក​និយាយ​តាម​ភាសា​កាយវិការ​គឺ​កំពុងតែ​បង្ហាញ​ច្រើន​ជាង​ការនិយាយ​ផ្ទាល់មាត់​ទៅទៀត​។​

 
១០, បំបាត់​ចោល​នូវ​ការនិយាយ​រអាក់រអួល​

​ការនិយាយ​សន្ទនា​គ្នា​មិន​ត្រូវ​អោយ​មាន​ការ​សម្លេង​រំខាន់​ពី​មាត់​កំពុងតែ​និយាយ​នោះទេ​។ សម្លេង​ដែល​និយាយថា “​អឺ​, ដូចជា​, អ្នក​ដឹង​ទេ​” ច្រើនតែ​ជា​សញ្ញា​បញ្ជាក់ថា​អ្វី​ដែល​អ្នក​កំពុង​និយាយ​នោះ​មិន​ច្បាស់លាស់ និង​កាត់បន្ថយ​ការធ្វើ​អោយ​គេ​ទុក​ចិត្ត​លើ​អ្នក​បាន​។ បើសិន​ជា​អ្នក​យល់ថា ខ្លួនឯង​មិន​អាច​ប្រើ​ពាក្យ​និយាយ​បាន ចូរ​ចំណាយ​ពេល​ដកដង្ហើម​អោយ​បាន​ស្រួល​មួយ​ភ្លេត ចាំ​និយាយ​បន្តទៀត​។ ចូរ​ប្រើ​ឃ្លា​ខ្លីៗ ឬ​ក៏​ប្រើ​ការឈប់​និយាយ​សិន​ជំនួស​ការប្រើ​សម្លេង​រអា​ក់រ​អួល​វិញ​។​



​កាលណា​គំនិត​នៃ​ការទំនាក់ទំនង​របស់​អ្នក​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព លទ្ធផល​ដែល​អ្នកនឹង​ទទួល​បាន​កាន់តែ​ប្រសើរ​ជាង​មុន ដូច្នេះ​ចូរ​អនុវត្ត​វិធីសាស្ត្រ​ទាំងនេះ និង​ប្រើប្រាស់​វា​ចំពោះ​ការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ​របស់​អ្នក​ចុះ​។ នៅ​ពេល​អ្នក​ធ្វើ​វា​បាន​ហើយ អ្នកនឹង​ទទួលបាន​ការធ្វើទំនាក់ទំនង​មួយ​ដ៏​អស្ចារ្យ និង​ប្រកបដោយ​ទំនុកចិត្ត​ចំពោះ​លទ្ធផល​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន៕

ទំនាក់ទំនងផ្សាយពាណិជ្ជកម្មសូមទូរស័ព្ទមកលេខ 011688855
អត្ថបទទាក់ទង