វាមិនអីនោះទេ ប្រសិនបើអ្នកធ្លាប់ មាននូវពេលវេលាអាក្រក់ជាមួយនឹងចៅហ្វាយនាយអ្នក ដោយ សារតែវា ជាផ្នែកមួយនៃការធ្វើ ការងារ។

ជារឿយៗ អ្នកតែងតែមានចម្ងល់ជាមួយនឹង សំណួរមួយដែល សួរថា តើអ្នកអាចនឹងធ្វើអោយចៅហ្វាយនាយអ្នក ចាប់អារម្មណ៍នឹងអ្នកបាន ដោយវិធីណា? ខាងក្រោម នេះ គឺជាគន្លឹះងាយៗ ទាំង ៥យ៉ាង ដែលអ្នកអាចប្រើបានដើម្បី ទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍ពី ចៅហ្វាយ នាយរបស់អ្នក ៖
១. គោរពនូវពាក្យសម្តីរបស់ខ្លួនឯង
តើអ្នកមានធ្លាប់ដែល និយាយទៅកាន់ប្រធានរបស់អ្នកថា “ ចាស សូមលោកប្រធាន កុំព្រួយបារម្ភ អំពីរបាយការណ៍នេះ ខ្ញុំនឹងធានាថា វានឹងត្រូវបានបញ្ចប់អោយទាន់ពេល នាព្រឹកស្អែកនេះ! ”។ យើង សង្ឈឹមថា អ្នកនឹង ប្រាកដជាធ្វើបាន អោយរបាយការណ៍ នោះរួចរាល់នៅក្នុងព្រឹកថ្ងៃស្អែកតាមដែល អ្នកបានសន្យា ។តើអ្នកដឹងទេ ថាហេតុអ្វី? ពីព្រោះថា ប្រធានអ្នក នឹងពេញចិត្តនឹង អ្នកប្រសិនបើអ្នក បានប្រគល់ការងារ អោយគាត់ទាន់ពេលវេលាល្អ ។ អ្នកនឹងអាច ធ្វើអោយចៅហ្វាយនាយអ្នក ចាប់ អារម្មណ៍នឹងអ្នក ដោយការប្រគល់ការងារ ទាន់ពេលកំណត់ ដូចអ្វីដែលអ្នកបានសន្យា ។
២. រៀនបណ្តោយអោយវាទៅតាមដំណើរ
ប្រសិនបើអ្នកគិតថា អ្នកមានការងារធ្វើច្រើនជ្រុល និង ប្រឈមនឹងថ្ងៃកំណត់ នៃការប្រគល់ការងារ ជាច្រើន ដែលនឹងមកដល់ នោះតើអ្នកអាចនឹកស្រម័យបានទេថា ចៅហ្វាយអ្នកនឹង តប់ប្រម៉ល់ នឹងការ ងាររបស់គាត់ប៉ុណ្ណា?ក្រៅពីត្រូវធ្វើការងារផ្ទាល់ខ្លួនរបស់គាត់ ប្រធានអ្នកក៏ចាំបាច់ត្រូវធ្វើការ ត្រួតពិនិត្យ ការងារកូនចៅថ្នាក់ក្រោម ដូចជារូបអ្នកផងដែរ។ វាអាចជាកត្តាធម្មជាតិមួយ ដែលអ្នកនឹងអាចអត់ទ្រាំ ទៅ នឹងកំហឹង ឬ ការស្តីបន្ទោសរបស់ចៅហ្វាយនាយអ្នក នៅក្នុងពេលណាមួយ ។ អ្នកត្រូវអោយប្រធានអ្នក ចាប់ អារម្មណ៍នឹងអ្នក ដោយការងើបមុខឡើង និង ទទួលស្គាល់ថា មនុស្សអាចនឹង មិនអាចទប់កំហឹង បាន យូរៗម្តង។ ប្រធានអ្នកនឹង ស្ងើចសសើរចំពោះ ការពិតដែលថា អ្នកជាមនុស្សពេញវ័យ និង មានភាពអំណត់ ក្នុងអំឡុងពេលនៃការបញ្ចេញនូវភាពមួម៉ៅរបស់ពួកគេ ។
៣. ត្រូវចេះមានទំនួលខុសត្រូវ
តើវាជាការធម្មតាមែនទេឬ នៅពេលដែលអ្នកបានធ្វើអ្វីមួយខុស ហើយនឹងទទួលបាននូវ ការស្តីបន្ទោស? ពេលខ្លះ បុគ្គលិកមួយចំនួន អាចនឹងព្យាយាមប្រកែកយកឈ្នះ ។ ឧទាហរណ៍ មិត្តរួមការងារម្នាក់ របស់អ្នក ត្រូវធ្វើការទាក់ទងទៅកាន់អតិថិជន ម្នាក់វិញ និង បញ្ជាក់ប្រាប់ពួកគេ ពី ការសរសេខុសអត្ថន័យនៅលើសំបុត្រ ។ តែនាងមិនបានធ្វើវាទេ ហើយចៅហ្វាយអ្នកបែរជាស្តីបន្ទោស អោយអ្នក ។ ជំនួសអោយការ ព្យាយាមបដិសេធថា វាមិនមែនជាកំហុសរបស់អ្នក ដោយការនិយាយថា ធ្វើម៉េច បើខ្ញុំមិនអាចទំនាក់ទំនងគេបានតាមរយៈទូរស័ព្ទ ?ហើយនាង មានលេខទូរស័ព្ទរបស់ភ្ញៀវ ដូច្នេះ នាងគប្បីទទួលខុសត្រូវចំពោះរឿងនេះ វាមិនមែនជាកំហុសខ្ញុំនោះទេ ។ ចំពោះ បញ្ហានេះ អ្នកគប្បី ធ្វើ អោយប្រធាន អ្នកងាកមកចាប់អារម្មណ៍នឹងអ្នក វិញដោយការនិយាយថា សុំទោសលោកប្រធាន នេះ ជាកំហុសរបស់ខ្ញុំ មួយផ្នែកដែលខ្ញុំមិនបានជួយចាប់អារម្មណ៍ ។ដូច្នេះ សូមលោកមេត្តា អនុញ្ញាតអោយខ្ញុំ ដោះស្រាយនូវបញ្ហានេះ ដោយការតេទូរស័ព្ទ និង សុំទោសអតិថិជនដោយផ្ទាល់ផងចុះ ។ ខ្ញុំនឹង បញ្ជូន សារជាអ៊ីម៉េលណាត់ជួបលើកក្រោយទៀត ទៅកាន់លោកប្រធាន និង មិត្តខ្ញុំ នៅពេលការងារនេះ បានសម្រេច។ នោះប្រធានអ្នក នឹងពេញចិត្តចំពោះពាក្យសម្តីទាំងនេះជាមិនខានឡើយ ។
៤. ធ្វើជាអ្នកការពារ សម្រាប់ពួកគេ
ឋានានុក្រមនៃការងារ គឺតែងតែមាននៅតាមអង្គការ ស្ថាប័ននីមួយៗ ដូច្នេះ ប្រធាន និង អ្នកដឹកនាំ អាចនឹងដោះស្រាយនឹងការងារ ដែលស្ថិតនៅក្រោមជំនាញ និង សម្តត្ថភាពការងារ របស់បុគ្គលិកថ្នាក់ ក្រោមរបស់ពួកគេបាន។ អ្នកអាចនឹងធ្វើអោយ ប្រធានរបស់អ្នក ចាប់អារម្មណ៍នឹងអ្នកបាន ដោយការ មិន រំខានពួកគាត់ជាមួយនឹង ការងារតូចតាចប្រចាំថ្ងៃ ។ ប្រសិនបើអ្នកសម្គាល់ឃើញ បុគ្គលិកផ្នែកផ្សេង កំពុងតែរំខានប្រធានអ្នកជាមួយនឹង របាយណ៍ការណ៍ប្រចាំថ្ងៃ ដែលអ្នកអាចធ្វើបាន នោះអ្នកអាចនឹង ស្ម័គ្រចិត្តចេញមុខធ្វើជំនួសគាត់ ។ នៅក្នុងករណីនេះ អ្នកនឹងក្លាយជា អ្នកការពារ របស់ប្រធានអ្នក និង កាត់បន្ថយនូវការងារ របស់គាត់ពីការមើលខុសត្រូវនូវ កិច្ចការតូចតាច ។
៥. តែងតែមាននូវចំណង់នៃការរៀនសូត្រ
ចៅហ្វាយនាយ គឺស្រលាញ់ចូលចិត្ត បុគ្គលិកណា ដែលតែងបង្ហាញនូវ ចំណង់ និង ភាពសាទរ ក្នុងការរៀននូវ ការងារអ្វីដែលថ្មី ។ អ្នកពិតជាអាច ធ្វើអោយប្រធានអ្នកស្ងើចសរសើរអ្នក ដោយការ បង្ហាញនូវ អត្តចរិត្តល្អត្រឹមត្រូវ ។ ឧទាហរណ៍ អ្នកអាចនិយាយទៅកាន់ពួកគេថា លោកប្រធាន ខ្ញុំឃើញ លោក កំពុងធ្វើការជាមួយនឹង គម្រោងមួយដ៏វែង ដែលទាក់ទងទៅនឹង ប្រធានបទនៅលើក្តារខៀននោះ ។ តើវាទាំងអស់នោះគឺជាអ្វី ?តើខ្ញុំអាចជួយលោកបានទេ? នោះប្រធានអ្នក ប្រាកដជា ចាប់អារម្មណ៍ នឹង ការស្ម័គ្រចិត្ត ចង់ជួយ និង សិក្សាពីអ្វីដែលថ្មីនេះ ។ តើនរណាដឹង អ្នកអាចនឹងត្រូវទទួលបាននូវ ចំណាប់អារម្មណ៍ពីប្រធានរបស់អ្នក ជាខ្លាំង រហូតដល់ថ្ងៃណាមួយ គាត់អាចនឹង ឡើងតំណែង អោយអ្នកទៀតផង ថាមិនត្រូវនោះ?
អ្នកត្រូវចេះប្រើនូវ គន្លឹះដូចខាងលើនេះ ដើម្បីបង្កើនទំនាក់ទំនង រវាងអ្នក និង ចៅហ្វាយនាយ អោយបានត្រឹមត្រូវ តាមបែបបទនៃមូលដ្ឋានគ្រិះរបស់វិជ្ជាជីវៈការងារ ៕